cookieChoices = { }

Thursday, March 25, 2010

Jom jahit sendiri lampin moden / Clothes diapers anak anda



Hebatnya jualan Cothes diapers. Boleh tahan jugak harganya. Ramai yang mencari dan membeli. Online shop Kak Ima pun dah jual CD ni.. ada yang mahal ada yang murah.. yang mahal cakap, kualitinya bagus… yang murah, jimat apa kurangnya? Alah… bezanya Cuma dari barat atau timur.. hehe… apapa lah,, terpulang pada ibu ibu.
Tapi yang pikir kos.. mak aiii... banyaknye kene belanja… tak semua orang berduit. Nak cuba sekeping dua..paling murah rm30. dengan jumlah sebanyak tu, boleh beli satu paket besar lampin pakai buang. Jangka pendek…..?
Untuk jangka masa panjangg menjimatkan… tapi tak semua orang suka laundry…
Tapi ada juga yang liat membasuh… tapi kita kena sedar juga..lampin pakai buang tu memang ada bahan bahan kimia yg tak tau asal usulnyee. whatever pun… kita kembali semula ke zaman nenek kita yang dulu gunakan lampin. Bezanya .. lampin ni mudah dan reka bentuknya tak de macam dulu.. dari kain empat segi kena lipat dan jadikan pants anak anda... satu zaman ada pulak lapisan kain getah… dan zaman seterusnya ada pulak seluar getah yg lebih comel dilengkapi butang.. lepas tu lampin pakai buang mengambil tempatnya..dan sekarang kita kembali pada dulu ... begitulah zaman beredar...
Cerita balik pasal lampin... bagi mereka yang fikir kualiti ..mungkin jawapannya beli yag baik.. mahal banyak pun tak jadi masalah.
Bagi mereka yang kurang kemampuan.. mungkin yang murah memadai.. yang penting cepat tukar lampin bila bayi basah. Tapi jangan sangka yang berkualiti tu semestinya mahal.. sbb ada CD dr cina pun dapat sambutan di amerika…!
Tapi bagi ibu yang kreatif... apa kata kita jahit sendiri CD kita... wow menarik tu... kalau dah ada mesin jahit dirumah..itu bukan halangan untuk anda cuba jahit lampin anak anda sendiri. Jika anda memang dah ada basic menjahit... amat amatlah mudah...
Jom jahit cloths diapers anda sendiri. So saya nak try jahit sendiri... tapi kena hantar mesin jahit tu servis.. sejak ada baby nii asik menjahit kat umah mak jeee.. Sbb mesin buruk saya tu rosak skit. Tapi apapun mesin tu dah banyak berjasa… I tak boleh nafikan dari pakaian kerja, langsir umah sampailah sarung tilam bantal dan peralatan bayi.
Sibuk tu memang.. sibuk. tapi hobi tuu tak padam… jahit, masak, lukis, business… semuanya jadi satu… itulah wanita.
So coming soon . next posting. step by step… how to make your own Clothes Diapers… jom try. Untuk tahu caranya sila klik kat menu kat atas blog ni barangan bayi dan cari jahit cloth diaper. selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan anda di sini

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails