Wednesday, July 6, 2011

mesin ku rosak...


emmm dah lama aku sepi sbb mesin jahitku buat hal.. sian aku..



tapi semalam orng Singer dtg umah dan baiki mesin dan bagitau aku soal jawab mesin..takkanlah mesin baru rosak..



tapi cara aku yg tersalah dan tak terpandang.. so kat sini aku nak kongsi skit pasal cara masukan jarum yg betul.




singer: ' oo jahitan lompat ye..'




saya: 'ah 'ah lepas tu benag putus putus'



Singer : ' lain kali bila masukkan jarum buat macam ni.. nampak tak garis lurus ni?,.. yg ada kat jarum.. pastikan ianya menghala ke tempat yangsama dgn benang di masukkan.. lepas tu pastikan ianya masuk penuh kedalan tempat jarum ..jagan sampai separuh awak terus kunci jarum tu.. tu la jadinay dia putus dan lompat lompat. sbb dia punya tempat utk benang bawah dan atas bersambung tu punya ilignment lari...'
saya: 'oooooh cangitu...'




singer:' emm tgk ni betul betul... faham tak?'



saya: ' faham faham.."




elok dah ..jahil gak aku ni.. ke tak ingat,,? mana mana mesin pun sama.. basic la a pesal ko tak tau..? sbb sku tak ambik tau.. akau sellau guna jarum dah pasang jeee.. bila tukar mula la salah pasangg.. tak biasa... heheee..
TQ yeeee.



test jahit dah ok ..best nyee bestneyyy

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan anda di sini

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails