cookieChoices = { }

Sunday, June 30, 2013

pola dress budak

salam.. minta maaf sebab lambat upload pola ini.. ok untuk dress jom buat . cara jahit boleh klik sinidress">http://serihati-kraf.blogspot.com/2012/02/jom-buat.html">dress budak
 inilah polanya.. Ada yg tanya..bahagian belakang dress ni macammana? bahagian belakang leher dress ni sama macam baju kurung.
sila print pola ni pada kertas saiz a4.
page pertama bahagian depan dan belakang . page 2 tu.. untuk pelapik leher dan ke tiga tu..untuk kain skirt.
saiz pola ni untuk baby 0-hingga 2 tahun. For baby yang badan kecik tu ok la.. yg tembam mungkin sampai satu tahun je..
harap semua tahu cara baca pola. Bahagian bertanda titik tiga pada pola tu ialah bahagian kain yang di lipat. sesiapa yang kurang pasti boleh tinggal kan pesanan kat komen.
tengah kejar masa ni..
akan upload dress plum untuk kanak kanak tak lama lagi.. baju dah siap.. cuma tak siap edit gamabra je.. pola pun ada dah.. dah siap scan... rajin rajin la jenguk.
rushing nii...... pepun tinggal kat komen ye,,,


4 comments:

  1. Salam..nk tnya yg lakaran last skli sy krg phm la..ble gtw scra dtail x??tq

    ReplyDelete
  2. :)... tima kasih tanya..
    ok untuk pola last sekali tu adalah lakaran je..bukan saiz sebenar. (selain dari lakaran tu saiz A4 je..)
    lakaran segi empat tu adalah kain..lebar dan panjang. kawasan yang akak tanda tu ialah kawasan yang perlu di gunting untuk bahagian panjang skirt. maksudnya sila gunting cara serong untuk menghasilkan skirt yg kembang.( kalau tak skirt tak kembang dik)
    lepas tu untuk panjang skirt adalah sama dengan lebar kain yang akan di gunting(ikut suka adik nak letak berapa labuh pun. standard yg akak guna.. 8 inci) .. dan untuk ukur lilit pinggang pula ialah panjang mana nak gunting .. lagi panjang di gunting ..maksudnya lagi kembang la skirt tu..(pun boleh gunting ikut suka)Yang penting panjangnya lebih dari ukuran pinggang pola.. iaitu lebih dr 22 inci.
    harap membantu...

    ReplyDelete
  3. Salam. Nk tanya, potong serong kt tmpt nk jahit kedut tu dlm brp inci pjg n potong dibahagian dpn skirt or bhgn blkg skirt? Terima kasih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bergantung pada labuh baju yang anda nak.. tp kalau labuh biasa untuk kanak kanak dlm 7 inci. dah ok

      Delete

Tinggalkan pesanan anda di sini

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails