cookieChoices = { }

Saturday, September 28, 2013

buat bunga dari perca kain

Salam semua..

hari ni saya nak kongsi cara nak buat bunga dari perca kain. ni patern lain dari yang saya ajar sebelum ini. Cantik di guna untuk hiasan baju atau hair band. tahan lasak dan cute sangat.. jom..
barang yang perlu


1. perca kain - tak kisah la fabrik apa pun
2. benang
3. gunting
4. jarum jahit
5. butang

Jom mula..

lipat kain bahagian kiri dan kanan ke tengah

pastikan kemas.. kalau nak lagi kemas sila iron

than lipat dua sorakkan bahagian yang berlipat kedalam

bahagian hujungnya masukan jarum macam ni

tarik benag dan dia kaan jadi kemek macam ni.. cantumkan sebanayaknya.. saya buat sepuluh kuntum untuk satu bunga 

lepastu combinekan macam ni.. jahit supaya kemas


 
last sekali jahitkan butang yang berwarna warni..supaya bunga naik seri..

Simple dan mudah... selamat mencuba...
 

10 comments:

  1. thanks sangat2 coz sudi share ilmu..mudah tp menarik^^

    ReplyDelete
  2. memang best sagat projet ni tkasih

    ReplyDelete
  3. tq buleh bagi idea nak berniaga kat sekolah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau rajin memang boleh buat duit.. selamat mencari rezeki... rezeki tu Allah punya. Usahakan insyallah dapat

      Delete
    2. insyallah ada masa saya tambah cara nak buat hairban dari bunga ini..

      Delete
  4. hair band bunga ni saya dah letak enty nya.. boleh la cuba

    ReplyDelete
  5. hair band bunga ni saya dah letak enty nya.. boleh la cuba

    ReplyDelete

Tinggalkan pesanan anda di sini

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails