cookieChoices = { }

Thursday, March 10, 2016

bedung baby ala model.. matahari

Lama tak update.. hanya sempat mem'reply.'.komen anda.


so hari ni nak kongsi cara buat bedung bayi comel.. ini akibat terpengaruh dengan baby yang POSE comel comel.. dalam pelbagai konstium..(maaf kalau salah eja.. main hentam jee)
So saya pun teringin nak cuba buat..

 saya gunakan kain microfleece.. yg selalu saya gunakan untuk buat cloth diapers.
kain microfleece lembut dan buat bayi sentiasa warm.. selesa dan lembut pada kulit. Kain jenis ini juga sesuai di jadikan selimut.
 unutk bahagian atas saya gunakann pola untuk buat topi bayi biru seperti dalam entry yg lepas
 berbezanya saya cuna tambah flet yang berwarna kuning sebagai kelopak bunga untuk ditambah pada kepala.
 saya susuan begini dan jahit di bahagian atas topi
 kemaskan.. dan susun sama
 ini pola yang saya lipat dua ( separuh view.. )bahagian atas saya buat semi bulatan untuk di padankan dengan pola topi bayi saya. ini adjust pola jee.. supaya besar dan baby boleh duduk dalam bedung ni
 lepas tu boleh jahit topi bayi pada pola ini
 cantumkan.. sekiranya nak lagi comel kedut kedutkan lain microfleece di tepi bahagian muka topi
 dan jahit pola tutu agar tertutup. biarkab separuh bahagaian atas tak di jahiy dan boleh gunakan zip atau snap button atau pelakat zipzap untuk tutup bayi.
 nak lawa letak la hiasan kecik yang saya dah hasilkan dr entry yang lepas.. lady bird.. bee dan bunga matahari..
 dah,, cantikkan?
anda boleh oleh juga untuk jadi selimut yang comel..
selamat mencuba

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan anda di sini

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails